Všeobecné obchodné podmienky pre poskytovanie zdravotníckych služieb a nemedicínskyh služieb spoločnosťou DevinAmb s. r. o.
1. Úvod
Tento dokument predstavuje Všeobecné obchodné podmienky (ďalej v texte ako „VOP“ v príslušnom gramatickom tvare) spoločnosti DevinAmb s. r. o., so sídlom : Štefánikova 4/7, Slovenská republika, IČO : 55 351 883, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 60021/ N (ďalej ako „Spoločnosť alebo Poskytovateľ“), ktoré upravujú právne vzťahy týkajúce sa poskytovania zdravotníckych služieb a nemedicínskych služieb Spoločnosťou Klientovi.
Účelom týchto VOP je taktiež úprava základných pravidiel pre poskytovanie Služieb zdravotnej starostlivosti a Nemedicínskych nadštandardných služieb Klientom, v rámci čoho sa vymedzujú práva a povinnosti Klienta a Spoločnosti.
Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej Dohody a Dohody (zmluvy) o nadštandardných službách poskytovaných Spoločnosťou Klientovi. V prípade rozporu medzi ustanoveniami v Dohode alebo Dohode o nadštandardných službách uzatvorenej medzi Klientom a Spoločnosťou a týmito VOP, majú prednosť ustanovenia uvedené v Dohode alebo Dohode o nadštandardných službách.
Predtým, ako Klient začne využívať služby Spoločnosti, je povinný si pozorne prečítať tieto VOP. Ak Klient nesúhlasí s týmito VOP, nie je oprávnený využívať služby Spoločnosti.
Objednaním akejkoľvek Služby alebo Nemedicínskych nadštandardných služieb Klient vyjadruje úplný a bezvýhradný súhlas s týmito VOP. VOP sa na zmluvný vzťah Spoločnosti a Klienta vzťahujú v plnom rozsahu, ak nie je v Dohode a/alebo v Dohode o nadštandardných službách, alebo týchto VOP uvedené inak.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024
2. Základné pojmy
Nasledujúce pojmy majú na účely týchto VOP, a ak nie je osobitne dohodnuté inak, nasledujúci význam:
- Cenník znamená zoznam cien za Služby a Nemedicínske nadštandardné služby. Aktuálny cenník je zverejnený na webovom sídle Spoločnosti www.devinamb.sk.
- Dohoda znamená dohoda uzatvorená medzi Spoločnosťou a Klientom, ktorej predmetom je poskytnutie Služieb zo strany Spoločnosti Klientovi, vrátane jednorazovej návštevy Spoločnosti Klientom.
- Dohoda o nadštandardných službách v ambulancii Spoločnosti znamená dohoda uzatvorená medzi Spoločnosťou a Klientom, ktorej predmetom je poskytnutie Nemedicínskych nadštandardných služieb zo strany Spoločnosti Klientovi s ročnou platbou.
- Kontaktné údaje sú uvedené na webovom sídle Spoločnosti : www.devinamb.sk, ako i na informačných tabulách na adrese miesta výkonu poskytovania zdravotnej starostlivosti Spoločnosťou : Ambulancia kardiológa a internistu, Rytierska 2, 841 10, Bratislava – mestská časť Devín.
- Klient znamená fyzická alebo právnická osoba, ktorej Spoločnosť poskytuje zdravotnú starostlivosť alebo nemedicínske nadštandardné služby, a ktorá vstúpila súhlasom s týmito VOP a uzatvorením Dohody alebo Dohody o nadštandardných službách do Právneho vzťahu so Spoločnosťou. V prípade označenia fyzickej osoby sa v texte VOP používa aj označenie „Pacient“.
- Nadštandardné služby
- názov služby : „Služby recepcie a sonografie“
- Dole uvedené služby sú dobrovoľne voliteľné služby Klientom, a to výlučne počas platnosti a účinnosti „Dohody o nadštandardných službách“
Do balíka nadštandardných služieb pod názvom „Služby recepcie a sonografie “ po dohode medzi Poskytovateľom a Pacientom patria:
- výkony a služby, ktoré nie sú hradené z verejného zdravotného poistenia
- služby nepatriace medzi výkony bezprostredne spojené s poskytovaním zdravotnej starostlivosti
Platba za nadštandardné služby sa realizuje 1x ročne priamo na recepcii ambulancie v hotovosti alebo bezhotovostným platobným stykom, alebo vo forme faktúry ku dňu 31. 9. nasledujúceho kalendárneho roka, ako je rok poslednej platby za službu, ktorá bude zaslaná Spoločnosťou Klientovi na v záhlaví Dohody alebo Dohody za nadštandardné služby uvedenú e-mailovú adresu alebo na adresu trvalého pobytu v listinnej podobe.
Cena služby:
- 85 eur ročne v ambulancii všeobecného lekára
- 85 Eur ročne v ambulancii internistu u nekapitovaných pacientov
- 45 Eur ročne pre nepracujúcich dôchodcov a študentov do 26 rokov v ambulancii všeobecného lekára
Medzi nadštandardné služby po dohode Poskytovateľa a Pacienta patria najmä, nie však výlučne, tieto služby:
Komplexný manažment Pacienta:
- služba „voláme naspäť“
ak sa do ambulancie Spoločnosti nedá telefonicky dovolať počas pracovného týždňa v čase ordinačných hodín, Pacientovi s predplateným poplatkom za službu voláme naspäť v čase ambulantných hodín, najneskôr však i) do 24 hod. od uskutočneného neúspešného telefonického hovoru; to neplatí v prípade víkendov a štátnych sviatkov, ii) do 24 hodín po skončení vopred plánovanej dovolenky Poskytovateľa. - sms/e-mailové notifikácie ohľadne neprítomnosti lekára, zastupovania
- aktívne vyzvanie sms alebo emailom na absolvovanie preventívnej prehliadky
- iné služby recepcie, telefonické, emailové po dohode s Pacientom
- Krátke čakacie doby v čakárni pre nižší počet kapitovaných, resp. registrovaných pacientov
- služba „voláme naspäť“
Ďalšie služby:
- Pri poskytovaní starostlivosti v ambulancie vnútorného lekárstva zľava 100 % z ceny výkonu 1x ročne pod názvom „Ultrasonografické vyšetrenie brucha u dospelých“
- Pri poskytovaní starostlivosti v ambulancii vnútorného lekárstva zľava 100 % z ceny výkonu 1x ročne pod názvom „Ultrasonografické vyšetrenie jedného orgánu metódou POCUS“
- Zvýhodnené ceny ostatných zdravotných výkonov, ktoré nie sú hradené zdravotnou poisťovňou
- 50 % zľava z ceny výkonu posudkovej činnosti, výpisov, bodovanie dokumentov pre komerčné poisťovne
- 50 % zľava z ceny výkonu na lekárske prehliadky na žiadosť pacienta
- výkony v ambulancii vnútorného lekárstva u poskytovateľa DevinAmb s.r.o., ktoré nie sú zazmluvnené zdravotnými poisťovňami s výraznou zľavou podľa cenníka Internej ambulancie
- nadštandardné prístrojové vybavenie ambulancií /Sonograf Vivid S6 od GE, spirometria, otoskop, TK Holter, EKG Holter, okrem CRP aj iné vyšetrenia z kapilárnej krvi, či steru, Kryo-pero/
- Pri poskytovaní starostlivosti v ambulancie vnútorného lekárstva zľava 100 % z ceny výkonu 1x ročne pod názvom „Ultrasonografické vyšetrenie brucha u dospelých“
- Ordinačné hodiny znamenajú časové obdobie, v ktorom Spoločnosť poskytuje Zdravotnú starostlivosť Klientovi a sú zverejnené na webových stránkach spoločnosti. Počas víkendov a sviatkov je Spoločnosť zatvorená a služby neposkytuje.
- Ošetrujúci zdravotnícky pracovník znamená zdravotnícky pracovník určený Spoločnosťou na poskytovanie Zdravotnej starostlivosti Klientovi. Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka vykonáva lekár a/alebo zdravotná sestra.
- Právny vzťah znamená právny vzťah, ktorý za podmienky súhlasu s týmito VOP vzniká medzi Spoločnosťou a Klientom na základe príslušných ustanovení § 12 Zákona o zdravotnej starostlivosti, na základe uzatvorenej Dohody alebo Dohody o nadštandardných službách.
- Služby znamenajú všetky úkony poskytované Spoločnosťou vrátane nadštandardných nemedicínskych služieb.
- Zdravotná starostlivosť znamená v zmysle § 2 ods. 1 Zákona o zdravotnej starostlivosti súbor pracovných činností, ktoré vykonávajú Ošetrujúci zdravotnícki pracovníci Spoločnosti, vrátane poskytovania liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín s cieľom predĺženia života Klienta, zvýšenia kvality života a zdravého vývoja budúcich generácií; zdravotná starostlivosť zahŕňa prevenciu, dispenzarizáciu, diagnostiku, liečbu, biomedicínsky výskum, ošetrovateľskú starostlivosť a pôrodnú asistenciu.
- Zdravotná dokumentácia znamená podľa § 2 ods. 6 Zákona o zdravotnej starostlivosti súbor údajov o zdravotnom stave Klienta, o zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti Klientovi.
- Zákon o zdravotnej starostlivosti znamená zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Zmluvné strany znamenajú v texte VOP Klient a Spoločnosť spoločne v príslušnom gramatickom tvare.
- Odplata je cena podľa aktuálne platného cenníka Spoločnosti zverejneného na webovom sídle Spoločnosti.
3. Pravidlá poskytovania Zdravotnej starostlivosti
- Spoločnosť je zdravotnícke zariadenie, ktoré poskytuje najmä:
- vysokú úroveň materiálno technického zabezpečenia a výkonov s tým súvisiacich
- efektívny manažment Klienta, ktorý zahŕňa rezervácie termínov na vyšetrenia a výkony, počas Ordinačných hodín, prijímanie a spracovanie žiadostí Klienta na zabezpečenie Zdravotnej starostlivosti prostredníctvom komunikačného kanála, s ktorými je Klient oboznámený
- ďalšie služby v online prostredí, ktoré zahŕňajú promptné vybavenie požiadaviek Klienta, týkajúce sa Klientovho zdravotného stavu
- na základe osobitnej Dohody, zabezpečenie Zdravotnej starostlivosti podľa povahy žiadostí Klienta, vykonaného diagnostického vyšetrenia, reálnych kapacít a v súlade s rozsahom služieb Spoločnosti.
- Spoločnosť je podľa § 12 ods. 2 Zákona o zdravotnej starostlivosti oprávnená odmietnuť uzatvoriť Dohodu alebo Dohodu o nadštandardných službách v prípade, ak
- by prekročila svoje únosné pracovné zaťaženie
- osobný vzťah Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka ku Klientovi alebo k jeho zákonnému zástupcovi nezaručuje objektívne hodnotenie zdravotného stavu.
- Zdravotná starostlivosť je Klientovi poskytovaná len počas Ordinačných hodín príslušnej ambulancie zaradenej do siete Spoločnosti prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov.
- Klient sa zaväzuje súhlasom s týmito VOP uhradiť Spoločnosti cenu za poskytnuté Služby podľa aktuálneho Cenníka.
- Pri každom príchode do Spoločnosti , je Klient povinný zaregistrovať sa na recepcii Spoločnosti a predložiť identifikačné doklady nevyhnutné na poskytnutie Zdravotných služieb.
- Zdravotná starostlivosť musí byť zo strany Spoločnosti prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov poskytovaná správne. Zdravotná starostlivosť je poskytnutá správne, ak sa vykonajú všetky zdravotné výkony na správne určenie choroby so zabezpečením včasnej a účinnej liečby s cieľom uzdravenia Klienta alebo zlepšenia jeho stavu pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy.
- Klient vyjadruje svoj súhlas s tým, aby Spoločnosť plnila záväzky z Dohody aj prostredníctvom tretej osoby, t.j. prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov, aj bez ďalšieho osobitného súhlasu Klienta. V prípadoch podľa predošlej vety zodpovedá Klientovi Spoločnosť tak, akoby plnila záväzky osobne.
- Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je v súlade s § 6 ods. 1 a ods. 2 Zákona o zdravotnej starostlivosti povinný Klienta informovať o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia zdravotnej starostlivosti. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný poskytnúť poučenie zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť pre informovaný súhlas a primerane rozumovej a vôľovej vyspelosti a zdravotnému stavu osoby, ktorú má poučiť.
- Každý, kto má právo na poučenie podľa predošlého odseku, má aj právo poučenie odmietnuť. O odmietnutí poučenia bude vykonaný písomný záznam, ktorý bude podpísaný osobou, ktorá poučenie odmieta.
- Klient sám rozhoduje o svojom zdraví, nesie za svoje zdravie plnú zodpovednosť. Zdravotná starostlivosť sa preto zo strany Spoločnosti poskytuje výlučne na základe podnetu alebo žiadosti od Klienta, čo Spoločnosť rešpektuje.
- Výhradné právo Spoločnosti na odmietnutie požiadavky Klienta zostáva zachované v prípade, ak by tým Spoločnosť porušila svoju zákonnú povinnosť postupovať pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti správne v zmysle § 4 Zákona o zdravotnej starostlivosti. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností Zmluvné strany uvádzajú, že Zdravotnú starostlivosť v akomkoľvek rozsahu poskytnutia Služieb alebo Nemedicínskych nadštandardných služieb je možné poskytovať výlučne pri poskytnutí súčinnosti zo strany Klienta.
- Klient súhlasí s tým, že Spoločnosť je podľa zaradenia špecializácie oprávnená určiť, ktorý Ošetrujúci zdravotnícky pracovník, bude Klientovi poskytovať Zdravotnú starostlivosť.
- Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré sa od Klienta dozvedel počas poskytovania Zdravotnej starostlivosti, pokiaľ v Dohode, alebo Dohode o nadštandardných službách, v týchto VOP, alebo v príslušných právnych predpisoch nie je uvedené inak.
- Klient berie na vedomie, že Spoločnosť vedie a uchováva Zdravotnú dokumentáciu Klienta v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
4. Práva a povinnosti Klienta
- Pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti má Klient právo za podmienok podľa Zákona o zdravotnej starostlivosti na
- ochranu dôstojnosti, rešpektovanie svojej telesnej integrity a psychickej integrity,
- ochranu informácií o zdravotnom stave a právo na ochranu údajov Zdravotnej dokumentácie,
- poskytnutie informácií ohľadom jeho zdravotného stavu,
- informácie o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti,
- odmietnutie poskytnutia Zdravotnej starostlivosti okrem prípadov, v ktorých podľa tohto zákona možno poskytnúť zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu (§ 6 ods. 9 Zákona o zdravotnej starostlivosti),
- poskytnutie poučenia,
- odmietnutie poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, s výnimkou prípadov, v ktorých podľa všeobecne záväzného právneho predpisu možno poskytnúť Zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu,
- zachovanie mlčanlivosti o všetkých údajoch týkajúcich sa jeho zdravotného stavu, o skutočnostiach súvisiacich s jeho zdravotným stavom, ak v prípadoch ustanovených osobitným všeobecne záväzným právnym predpisom nie je Ošetrujúci zdravotnícky pracovník zbavený tejto mlčanlivosti,
- zmiernenie utrpenia,
- humánny, etický a dôstojný prístup Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov,
- žiadať výpis zo Zdravotnej dokumentácie a právo na nahliadanie do Zdravotnej dokumentácie, robenie si výpiskov a vyžiadanie si kópie Zdravotnej dokumentácie; nahliadnutie do Zdravotnej dokumentácie môže byť Klientovi odmietnuté, ak to ustanovuje osobitný právny predpis,
- na správne poskytovanú Zdravotnú starostlivosť,
- aby bol rešpektovaný čas jeho, resp. jeho zákonného zástupcu, aby boli dodržané dohodnuté termíny vyšetrení v súlade s časovými možnosťami a konkrétnou situáciou u Spoločnosti.
- Klient je povinný:
- Pravdivo informovať Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, ktorý vykonáva Zdravotnú starostlivosť o všetkých skutočnostiach, ktoré sa týkajú Klientovho zdravotného stavu a/alebo sa môžu týkať jeho zdravotného stavu, predovšetkým poskytnúť Ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi pravdivé informácie a pravdivo odpovedať na otázky Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka,
- informovať Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka o spôsoboch liečenia, ktoré Klient už podstúpil (aj alternatívnych či doplnkových podporných liečeniach a výživách),
- oznámiť Spoločnosti každú zmenu svojich osobných údajov uvedených na účely registrácie Klienta, ako aj prípadnú zmenu svojej zdravotnej poisťovne. Tieto informácie je Klient povinný oznámiť Spoločnosti bezodkladne.
- Klient zodpovedá za správnosť, pravdivosť, úplnosť a aktuálnosť informácií poskytnutých Spoločnosti a príslušnému Ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi v súvislosti s poskytovaním Služieb. Klient berie na vedomie, že zamlčanie alebo skreslenie informácií poskytnutých Ošetrujúcemu zdravotníckemu pracovníkovi môže vyústiť do nesprávnej diagnózy alebo do nesprávne určenej terapie a/ alebo liečby.
- Klient je povinný odovzdať včas Spoločnosti informácie, ktoré sú potrebné na poskytovanie Služieb, pokiaľ z ich povahy nevyplýva, že ich má obstarať Spoločnosť.
- V prípade, ak sa Zdravotná starostlivosť poskytuje nespôsobilému Klientovi, za ktorého sa považuje maloletá osoba do 18 roku života (s výnimkou osôb, ktoré nadobudli plnú spôsobilosť na právne úkony podľa § 8 ods. 2 Občianskeho zákonníka), alebo osoba, ktorej spôsobilosť na právne úkony bola obmedzená, koná za takúto nespôsobilú osobu zákonný zástupca, alebo zástupca určený právoplatným rozhodnutím príslušného súdu, pričom Spoločnosť je oprávnená originál uvedeného právoplatného rozhodnutia príslušného súdu od zástupcu vyžiadať a vyhotoviť si kópiu.
- Klient je povinný:
- pravdivo informovať Poskytovateľa DevinAmb o zdravotnom stave a skutočnostiach, ktoré ho ovplyvňujú,
- bezodkladne informovať Poskytovateľa DevinAmb o výsledkoch vyšetrení, nálezoch a záveroch odborných vyšetrení a hospitalizácii poistenca,
- aktívne spolupracovať pri preventívnych programoch, diagnostických výkonoch a liečbe,
- bez zbytočného odkladu, maximálne do piatich pracovných dní, oznámiť Poskytovateľovi DevinAmb zmenu svojej zdravotnej poisťovne, zmenu osobných údajov ako napr. zmenu mena, adresy trvalého pobytu, telefónneho čísla alebo emailovej adresy, pokiaľ túto klient zadal v Dohode
- uhradiť spoločnosti DevinAmb odplatu za poskytovanie zdravotnej starostlivosti a za poskytnuté služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, ktoré nie sú kryté z verejného zdravotného poistenia, a to podľa cenníka poskytovateľa platného v čase poskytnutia zdravotnej starostlivosti alebo služby súvisiacej s poskytovaním zdravotnej starostlivosti. Poskytovateľ je oprávnený zmeniť cenník výkonov a služieb kedykoľvek počas trvania Dohody.
- Poistenec podpísaním Dohody bezvýhradne potvrdzuje, že bol riadne oboznámený s aktuálnym cenníkom PZS a berie na vedomie, že aktuálny cenník PZS je k dispozícii k nahliadnutiu v priestoroch zdravotníckeho zariadenia poskytovateľa, ako aj na internetovej stránke: www.devinamb.sk.
- Poistenec podpísaním Dohody potvrdzuje pravosť údajov v nej uvedených a zároveň súhlasí s komunikáciou prostredníctvom telefónu a/alebo mailu pokiaľ tieto uviedol v Dohode. Táto skutočnosť sa považuje za súhlas s poskytovaním údajov týkajúcich sa zdravotného stavu pacienta formou telefonickej a/alebo mailovej komunikácie. Pacient týmto vyjadruje, že:
- Rozumie, že táto forma komunikácie predstavuje zvýšené bezpečnostné riziko najmä v oblasti dodržiavaní pravidiel ochrany osobných údajov, ako i v oblasti bezpečnej identifikácii pacienta alebo zákonného zástupcu pacienta ako prijímateľa informácie, obsahujúcej osobné údaje.
- Akceptuje nižšie špecifikovaný postup spoločnosti DevinAmb (identifikačný údaj) pre bezpečnú identifikáciu prijímateľa informácie formou telefonickej alebo mailovej komunikácie ako aj skutočnosť, že pri nedodržaní tohto postupu mu informácia telefonicky alebo mailom nebude poskytnutá. Zaväzuje sa, že postup a informácie potrebné na jeho identifikáciu ako pacienta pri telefonickej alebo mailovej komunikácii nesprístupní tretím osobám.
- Berie na vedomie a súhlasí, že Poskytovateľ DevinAmb s.r.o nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné bezpečnostné incidenty v rámci telefonickej a elektronickej komunikácie, ako je únik osobných údajov a pod.
- Ako dotknutá osoba v rámci ochrany osobných údajov týmto udeľuje súhlas na spracovanie svojich osobných údajov PZS v rozsahu a na účely poskytovania zdravotníckych a Nemedicínskych služieb Poskytovateľom. Právnym základom spracúvania osobných údajov je vyjadrenie súhlasu dotknutej osoby.
5. Osobitné ustanovenia týkajúce sa poskytovania Nadštandardných služieb: „Služby recepcie a sonografie“
- Rozsah a podmienky poskytovania Nadštandardných služieb sú zverejnené na webovej stránke spoločnosti www.devinamb.sk.
- Nadštandardné služby tvoria neoddeliteľnú súčasť poskytovania Služieb Spoločnosti DevinAmb s.r.o a sú spoplatnené podľa príslušného cenníka.
- Spoločnosť postupuje pri poskytovaní služieb Klientovi s odbornou starostlivosťou, podľa pokynov Klienta a v súlade so záujmami Klienta, ktoré Spoločnosť pozná.
- Základné obdobie trvania jednotlivých balíkov Nadštandardných služieb, je 12 mesiacov. V prípade osobitnej dohody sú Klient Spoločnosť oprávnený dojednať aj iné obdobie.
- Pre vylúčenie pochybností Klient súhlasom s týmito VOP potvrdzuje, berie na vedomie a bezvýhradne akceptuje, že Spoločnosť je povinná poskytovať Klientovi Nadštandardné služby podľa výberu Klienta na základe Dohody alebo Dohody o nadštandardných službách iba v prípade, že Klient zaplatil Odplatu riadne a včas. Klient ďalej bezvýhradne súhlasí s tým, že ak nezaplatí Odplatu riadne a včas v súlade s týmito VOP a Dohodou o nadštandardných službách, má Spoločnosť právo odoprieť Klientovi poskytovanie Nemedicínskych nadštandardných služieb až do okamihu zaplatenia Odplaty.
- Ak Zmluvné strany uzatvorili Dohodu alebo Dohodu o poskytovaní nadštandardných služieb, tak poskytovanie Služieb začína pracovný deň nasledujúci po uzatvorení Dohody o nadštandardných službách.
6. Ceny, poplatky a platobné podmienky za poskytovanie nadštandardnej Zdravotnej starostlivosti
- Aktuálny Cenník Spoločnosti a aktuálny zoznam zdravotných poisťovní, s ktorými má Spoločnosť uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti, sú vždy k dispozícii na nahliadnutie v priestoroch príslušného zdravotníckeho zariadenia Spoločnosti a na webovej stránke Spoločnosti (https://www.devinamb.sk/).
- Za platné znenie Cenníka sa za každých okolností považuje znenie, ktoré je zverejnené na webovej stránke Spoločnosti (https://www.devinamb.sk/).
- Cena za Službu sa v prípade objednania online hradí vopred, ak nie je uvedené inak alebo povaha služby platbu vopred nevyžaduje. V ojedinelých prípadoch hradí Klient poplatok za poskytnutie Služieb Spoločnosti bezprostredne po prijatí služby, a to vždy podľa dohody so Spoločnosťou.
- Odplata za nevyčerpané, avšak už uhradené Služby a balíky Služieb, sa Klientovi nevracia, a to ani pri ukončení zmluvného vzťahu skôr ako je dohodnuté, s čím Klient výslovne súhlasí, pokiaľ nie je vo VOP uvedené inak.
- V prípade, ak Klient vykoná objednávku poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, alebo akéhokoľvek vyšetrenia u Spoločnosti, a z akýchkoľvek dôvodov sa nebude môcť Klient na termín vyšetrenia dostaviť, má Klient právo zrušiť termín prehliadky alebo súboru vyšetrení, pričom platí, že:
- v prípade, ak sa Klient nemôže dostaviť na objednaný termín, Klient je povinný informovať Poskytovateľa DevinAmb s.r.o. o tejto skutočnosti na čísle+421 918 626 131, alebo emailom na e-adresu : recepcia@devinamb.sk, a to najneskôr celých 24 hod. vopred. V prípade, ak Klient zruší termín, na ktorý bol Klient objednaný najneskôr celých 24 hodín pred daným termínom, bude mu vrátených 100 % z ceny za poskytnutie objednanej Služby podľa Dohody, ktoré Klient už zaplatil Poskytovateľovi, alebo mu bude po dohode poskytnutý náhradný termín;
- V prípade, ak sa Klient neodhlási z termínu celých 24 hodín vopred (tj. nedostaví sa na dohodnutý termín bez odhlásenia celých 24 hodín vopred alebo sa odhlási z termínu menej ako celých 24 hodín vopred), a to z akéhokoľvek dôvodu, má Poskytovateľ DevinAmb s.r.o. právo voči Klientovi na zaplatenie storno poplatku vo výške 50% ceny výkonu/služby, ktorý pokrýva všetky náklady spojené s rezervovaním termínu a blokáciou pracovného času odborného personálu Poskytovateľa.
- V prípade, ak sa Klient nemôže dostaviť na objednaný termín, je Klient povinný informovať Spoločnosť o tejto skutočnosti na telefónnom čísle +421 918 626 131 alebo prostredníctvom emailu recepcia@devinamb.sk., tak ako je uvedené vyššie.
- V prípade, že je Klient v omeškaní so zaplatením peňažného plnenia prostredníctvom vystavenej faktúry viac ako 3 (tri) dni, Spoločnosť má právo neposkytovať Nadštandardné služby alebo výkony nehradené zdravotnou poisťovňou, alebo výkony nezazmluvnené zdravotnými poisťovňami po dobu, v ktorej je Klient s omeškaním úhrady príslušnej platby. Klient je s uvedeným uzrozumený a s uvedeným súhlasí.
- V prípade zmeny rozsahu Služby, má Klient právo na náhradu obdobnou službou. Po poskytnutí obdobnej služby ako náhrady, nie je takáto situácia dôvodom na ukončenie Právneho vzťahu, a to akýmkoľvek spôsobom. V prípade, ak Klient nesúhlasí so zmenou ceny za ním vybraný balík nadštandardných služieb, má právo od Zmluvy odstúpiť.
7. Zodpovednosť za škodu a riešenie sporov
- Zmluvné strany sa zaväzujú, že prípadné spory alebo nedorozumenia vyplývajúce z Právneho vzťahu, budú riešiť prednostne vzájomnou komunikáciou a na základe dohody.
- Spoločnosť nezodpovedá za žiadnu škodu, ktorá môže Klientovi vzniknúť v dôsledku používania portálu na webovej stránke spoločnosti (https://www.devinamb.sk/), registrácie na predmetnom portáli alebo zrušenia registrácie, ani z dôvodu uvedenia nepravdivých alebo neúplných údajov Klientom. Spoločnosť tiež nezodpovedá za škodu spôsobenou Klientovi na webovom portáli Spoločnosti, spôsobenou (i) nefunkčnosťou technológií, softvérov alebo nedostupnosťou z dôvodu poškodenia softvéru alebo hardvéru alebo treťou osobou, (ii) nefunkčnosťou, úplnou alebo čiastočnou nedostupnosťou príslušného portálu, (iii) výpadkom konektivity alebo nedostupnosťou internetu, alebo v prípade výpadku elektriny, (iv) zásahom vyššej moci, za ktorú sa považuje aj hackerský útok alebo iný druh útoku na portál Spoločnosti.
- V každej vzniknutej nezrovnalosti medzi Klientom a Spoločnosťou sa zmluvné strany zaväzujú, že budú postupovať tak, aby nepoškodili dobré meno druhej strany.
- V prípade ak sa Spoločnosť a Klient pri prípadnej nezrovnalosti neurovnajú prostredníctvom osobitnej dohody, sú na prípadné riešenie sporov príslušné súdy Slovenskej republiky.
- Zodpovednosť za škodu spôsobenú poskytovaním služieb Spoločnosťou Klientovi sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, pričom Spoločnosť zodpovedá za škodu spôsobenú Klientovi porušením povinností Spoločnosti podľa Dohody alebo Dohody o nadštandardných službách, obmedzene, a to najviac do výšky odplaty uhradenej Klientom za príslušnú službu poskytnutú zo strany Spoločnosti Klientovi.
- Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností Klient a Spoločnosť berú na vedomie, že za akékoľvek škody a nároky vzniknuté z dôvodu nesprávneho poskytnutia Zdravotnej starostlivosti zodpovedá Spoločnosť Klientovi, len ak je samotná Spoločnosť týmto poskytovateľom Zdravotnej starostlivosti, z ktorej vznikol zodpovednostný nárok.
8. Trvanie zmluvy a Ukončenie právneho vzťahu
- Dohoda alebo Dohoda o nadštandardných službách sa uzatvára na dobu neurčitú pokiaľ Dohoda alebo Dohoda o nadštandardných službách alebo tieto VOP neustanovujú inak.
- V súlade s § 12 ods. 10 Zákona o zdravotnej starostlivosti Dohoda alebo Dohoda o nadštandardných službách zaniká:
- Písomnou Dohodou Spoločnosti a Klienta;
- na základe písomného odstúpenia od Dohody alebo Dohody o nadštandardných službách zo strany Klienta alebo Spoločnosti;
- zánikom Spoločnosti bez právneho nástupcu;
- smrťou alebo zánikom Klienta.
9. Osobné údaje
Spoločnosť spracúva osobné údaje Klienta na základe platných a účinných právnych predpisov Slovenskej republiky
- Zásady ochrany osobných údajov:
- Osobné údaje zo zdravotnej dokumentácie používajú ochranu poskytovanú najmä zo zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zákona č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zákona č. 578/2004 Z.z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
- Spoločnosť DevinAmb neposkytuje a nesprístupňuje osobné údaje pacientov tretím osobám, s výnimkou osôb, ktoré zabezpečujú vedenie účtovníctva, IT infraštruktúru, poskytujú právne služby a z tohto dôvodu sa považujú za príjemcu GDPR. Tieto subjekty sú zaviazané mlčanlivosťou a povinnosťou prijať primerané technické a organizačné opatrenia tak, aby riadne spĺňali požiadavky platnej slovenskej aj európskej legislatívy pre ochranu osobných údajov. Osobné údaje nie sú prenášané mimo Európsku úniu do tretích krajín či medzinárodných organizácií. Osobné údaje môžu byť poskytnuté aj orgánom verejnej moci či iným subjektom, ako sú orgány činné v trestnom konaní, súdy, daňové úrady a pod., ak takáto povinnosť bude spoločnosti DevinAmb vyplývať zo zákona alebo rozhodnutia orgánu verejnej moci.
- Spoločnosť DevinAmb nevydáva žiadne rozhodnutia, ktoré by boli založené na automatizovanom spracúvaní, vrátane profilovania, ktoré by malo právne účinky, ktoré by sa týkali alebo ovplyvňovali pacienta.
- Spoločnosť DevinAmb má zákonnú povinnosť údaje archivovať. Uchováva osobné údaje a údaje o zdravotnej starostlivosti a zdravotnom stave pacienta po dobu dvadsať rokov po smrti pacienta. Pri spracúvaní osobných údajov, kde sa vyžaduje súhlas dotknutej osoby, spracováva údaje po dobu troch rokov. Po uplynutí tejto doby Prevádzkovateľ zabezpečí odstránenie alebo anonymizáciu všetkých údajov pacienta zo svojho informačného systému.
- Práva dotknutej osoby v oblasti ochrany osobných údajov
- Kedykoľvek odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov, pričom odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracovávania osobných údajov založeného ba súhlase dotknutej osoby, udelenom pred jeho odvolaním. Súhlas môže dotknutá osoba odvolať rovnakým spôsobom, akým ho udelila – písomným informovaním spoločnosti DevinAmb na poštovej adrese zhodnej so sídlom alebo e-mailovej adrese recepcia@devinamb.sk. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia. Po odvolaní súhlasu spoločnosť DevinAmb s.r.o nebude ďalej oprávnená oznamovať informácie týkajúce sa zdravotného stavu dotknutej osoby ani telefonicky, ani elektronicky (mailom).
Dotknutá osoba má tiež právo:
- Požadovať informáciu, či spoločnosť DevinAmb spracúva osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ak áno, má právo na prístup k osobným údajom.
- Požadovať informáciu o kategórii spracovávaných údajov.
- Na identifikáciu príjemcov alebo kategóriu príjemcov, ktorým boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté.
- Na opravu nesprávnych osobných údajov a doplnení neúplných osobných údajov.
- Požiadať o bezodkladné vymazanie osobných údajov, avšak len v prípade, že:
- osobné údaje sa spracúvali nezákonne,
- odvolal súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva a neexistuje iný právny základ pre ich spracúvanie,
- osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa spracúvali,
- neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie.
- Na obmedzenie spracúvania osobných údajov, teda aby sa údaje iba uchovávali, avšak iným spôsobom nespracovávali pokiaľ:
- namieta voči spracúvaniu osobných údajov,
- namieta proti vymazaniu osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia v prípade protizákonného spracovávania osobných údajov,
- napadol správnosť osobných údajov.
- Prevádzkovateľ viac nepotrebuje uchovávať osobné údaje, ale potrebuje ich dotknutá osoba na preukázanie a uplatňovanie svojich právnych nárokov,
- iniciovať konanie podľa §100 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení
- Právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov nemáte, pokiaľ je právnym základom ich spracovávania:
- nevyhnutné splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci,
- spracúvanie je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov, ktoré sleduje naša spoločnosť alebo tretia strana, s výnimkou prípadov, keď nad takýmito záujmami prevažujú záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby, ktoré si vyžadujú ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa,
- v prípade priameho marketingu má toto právo vždy.
- Jedinečný identifikačný údaj pre bezpečnú identifikáciu prijímateľa informácie formou telefonickej a mailovej komunikácie je rodné číslo pacienta bez lomky.
10. Zmeny VOP
- Spoločnosť je oprávnená jednostranne zmeniť tieto VOP.
- Pokiaľ príslušné právne predpisy nebudú vyžadovať inak, Spoločnosť Klientovi oznámi akékoľvek zmeny a doplnenia týchto VOP najmenej 30 dní pred nadobudnutím účinnosti týchto zmien a doplnení týchto VOP prostredníctvom elektronickej komunikácie e-mailom, alebo ich zverejnením na internetovej stránke Spoločnosti.
- Klient má právo zmenu VOP odmietnuť, pričom svoje rozhodnutie musí doručiť Spoločnosti najneskôr do nadobudnutia účinnosti zmeny VOP. V prípade, ak najneskôr do účinnosti príslušnej zmeny Klient neoznámi Spoločnosti odmietnutie zmeny VOP, bude sa mať za to, že so zmenou VOP Klient súhlasí.
- V prípade, ak Klient prejaví nesúhlas so zmenou VOP pred dňom nadobudnutia účinnosti zmeny, k tomuto dňu sa má za to, že Klient od Dohody alebo Dohody o nadštandardných službách odstúpil a nie je ďalej oprávnený na užívanie poskytovanie Služieb alebo Nemedicínskych nadštandardných služieb od Spoločnosti.
11. Záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy medzi Spoločnosťou a Klientom sa spravujú Občianskym zákonníkom a Zákonom o zdravotnej starostlivosti.
- Všetky dodatky a zmeny týchto VOP musia byť vykonané Spoločnosťou výlučne v písomnej alebo elektronickej forme.
- Pokiaľ by jednotlivé ustanovenia týchto VOP boli úplne alebo čiastočne neplatné, nezákonné alebo nevymáhateľné alebo sa takými stali, nebude tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení týchto VOP, ktoré sú oddeliteľné od neplatných, nezákonných alebo nevymáhateľných ustanovení. Spoločnosť je oprávnená takéto ustanovenia VOP nahradiť platným ustanovením, ktoré bude zodpovedať pôvodnému zmyslu takého ustanovenia. Neplatné, nezákonné alebo nevymáhateľné ustanovenia VOP budú v požadovanom rozsahu odstránené a od týchto VOP oddelené. Ostatné ustanovenia týchto VOP zostávajú nedotknuté a platné bez akéhokoľvek presadzovania nových riešení alebo ustanovení.
- Tieto VOP a všetky ďalšie dokumenty, na ktoré tieto VOP odkazujú spolu s ďalšími právnymi oznámeniami alebo zmluvnými podmienkami a pravidlami uverejnenými Spoločnosťou na internetovej stránke, predstavujú kompletnú dohodu medzi Klientom a Spoločnosťou týkajúcu sa užívania akýchkoľvek služieb Spoločnosti.
- Práva a povinnosti, z ktorých povahy vyplýva, že majú zostať v platnosti a účinnosti aj po ukončení Právneho vzťahu, nestrácajú platnosť ani účinnosť ani po ukončení . Najmä, nie však výlučne, sa to týka ustanovení o obmedzení alebo zbavení sa zodpovednosti a odškodnení.
- V prípade, ak dôjde k porušeniu týchto VOP zo strany Klienta a Spoločnosť proti Klientovi nepodnikne žiadne právne kroky, neznamená to vzdanie sa práv zo strany Spoločnosti.